Aldrig glömmer <3

♥ Dag 8 – Ett ögonblick

Ett ögonblick jag aldrig kommer glömma är när jag var hos min farmor 31 januari 2000, de var en söndag
för farmor skulle spela bingo lotto.
Hennes syster var där och skulle koka välling till farmor.
Farmor hade kommit hem från lasarettet den helgen.
jag och pappa åkte till Nusnäs för att hälsa på farmor, jag var 9 år gammal.
Farmor låg i sängen och skulle snart komma in till köket för att spela bingo, vi andra satt i köket och vänta.
Hennes syster Anna gick in till henne för att kolla in henne för hon svara inte när man ropade tillslut.
Anna ropade på min pappa, jag satt fortfarande kvar i köket och vända mej om att kolla in i sovrummet.
Där låg du älskade farmor uppsvälld och blå i ansiktet.
Anna ringde ambulansen och dom kom efter ett tag med dom kunde inte få liv i farmor.

Jag var endast 9 år och fick se min älskade farmor dö. Jag fick se henne sista av alla barn.

Kommer aldrig att glömma hur du låg i sängen.
En 9 åring ska inte behöva få vara med om detta.

Blir tårögd bara att skriva detta, jag känner att tårarna bara vill komma.
Jag SAKNAR dej farmor ♥
Vi ses i framtiden

Snart 11 år sen du försvann från denna jord.. Åren går så fort.
Jag vet att du finns bredvid mej.
De är du som sitter på min säng när jag ska sova, du tänder lampan i tverummet ibland.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0